Marmaray Üsküdar ve Ayrılıkçeşme İstasyonları Projesi

Marmaray Üsküdar ve Ayrılıkçeşme İstasyonları Projesi
İstanbul, Türkiye

Dünyanın en önemli projelerinden biri olan MARMARAY projesinin temel amacı Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşasına dayanmaktadır.

İstanbul Boğazının her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacaktır. Hat, Kazlıçeşme'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazının altından geçecek, ve diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar'a bağlanacak ve Söğütlüçeşme'de tekrar yüzeye çıkacaktır.

Marmaray Projesi 60,46 metre ile, raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüneline sahiptir. Bununla birlikte MARMARAY projesinde 3 yeni yeraltı istasyonu, 36 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme) ile birlikte delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat bulunmaktadır.

Yüzyılın projesi olarak adlandırılan bu dev proje şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisidir. İstanbul metrosu bağlantıları ile 1 milyon kişinin ulaşım süresini kısaltacak, enerji ve zaman tasarrufu yaptıracak proje, motorize araçların kullanımının da azalması ile hava kalitesine büyük fayda sağlayacaktır.

Müşteri

Gama Nurol Adi Ortaklığı

Ana uygulama
Mühendislik Yapıları

Proje Görselleri

Proje Gereksinimleri ve Çözümleri

Cem KADIOĞLU - Cenk ERGI
Cem KADIOĞLU - Cenk ERGI
Cem KADIOĞLU & Cenk ERGİ
Şantiye Şefleri
Cem KADIOĞLU
"Kalıp ve iskele sistemlerimizdeki çözüm ortağımız PERI, gerek teknik gerekse lojistik anlamda şantiyenin ihtiyaç ve programına uygun olarak her türlü işbirliğinde bulunmuş; bunun sonucunda projenin sağlıklı, güvenli ve zamanında yapılmasında büyük katkılar sağlamıştır."

Cenk ERGİ
Üsküdar İstasyonu İnşaatı, döşeme+kiriş iskelelerinin kurulumunu ve yerleşimini zorlaştırıcı birçok unsuru (Tbm slurry boruları, su kuyuları, king postlar, merdiven perdeleri .....vb. gibi) barındırmaktadır. Bu zor koşullarda iskele yerleşim planlarını hazırlamak, zamanında malzeme tedariğini sağlamak konularında, Peri Kalıp firmasının gösterdiği ilgi ve çabaya teşekkür ederiz.

Kullanılan PERI Sistemleri

Marmaray Üsküdar ve Ayrılıkçeşme İstasyonları Projesi
Marmaray Üsküdar ve Ayrılıkçeşme İstasyonları Projesi