You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı 2.Pist Projesindeki Hava Trafik Kontrol Kuleleleri

Proje Bilgisi

Bölge: İstanbul, Türkiye

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda mevcut piste paralel olarak yapılan ikinci pist bünyesinde inşa edilen, yükleniciliğini MAKYOL İnşaat’ın, alt yükleniciliğini ise Tema Proje İnşaat ve Tic. Ltd. Şti’nin üstlendiği hava trafik kontrol kulelerinde PERI RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemleri kullanılmıştır.

Yapılmakta olan yeni pistin toplam uzunluğu 3.500 metre olacak ve bu piste ilave olarak paralel taksi yolları, apron, PAT sahalarının yanında yeni bir hava trafik kontrol kulesi, itfaiye binası, teknik bina gibi yapılar da olacak. İkinci pistin tamamlanıp hizmete girmesi ile Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndaki yıllık toplam yolcu kapasitesinin 65 milyona çıkarılması hedeflenmektedir.  

Gereksinimler

  • Hava kontrol kulelerinin toplam yüksekliklerinin çelik çatıyla birlikte 91 metre olması
  • Dairesel geometriye sahip kule kalıplarının en ideal şekilde imal edilmesi
  • Kule kalıplarının istenen yüksekliğe en uygun şekilde taşınması 
  • Ergonomik çalışma ortamının oluşturulması
  • Kule projesinde yer alan +68.00 kotu döşemesinin yapımı

Müşteri

Alt Yüklenici: Tema Proje İnşaat ve Tic. Ltd. Şti.

Müşteri Avantajları

  • İnşaat sürecinin en ideal şekilde yönetilmesi 
  • Dairesel kalıp formunun en uygun şekilde oluşturulması
  • Dairesel formdaki kule kalıbının vinçten bağımsız, RCS-C ve RCS-PL hidrolik tırmanır kalıp sistemleri yardımıyla tırmandırılmasıyla taşıma işlemeninin pratik bir şekilde yürütülmesi
  • Hidrolik tırmanır kalıp sistemlerinin sökülüp takılması ve bir yerden başka bir bölgeye taşınmasının ergonomik olması
  • Yüksekte çalışmanın sebep olduğu risklerin azaltılması
İsmail Can Gençcan
Şantiye Şefi

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı İkinci Etap Projesi kapsamında inşa ettiğimiz hava trafik kontrol kulelerinde PERI’nin RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemlerini kullandık. Türkiye’nin en yüksek hava trafik kontrol kulesi olacak bu yapıda yüksekte çalışmanın oluşturduğu riskleri PERI ile birlikte ürettiğimiz çözümler sayesinde minimuma indirirken imalat hızımız beklentilerin daha da üzerinde oldu. PERI ekibine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

PERI çözümü

  • Dairesel geometriye sahip kule kalıplarının PERI VARIO VT 20K sistem ile imal edilmesi
  • Kalıba dairesel formu vermek için ihtiyaç duyulan özel kesim ahşapların PERI Kalıp ve İskeleleri tarafından hazırlanarak temin edilmesi
  • Dairesel formdaki kule kalıbının vinçten bağımsız, RCS-C ve RCS-PL hidrolik tırmanır kalıp sistemleri yardımıyla tırmandırılması
  • Kule projelerinde yer alan +68.00 kotu döşemesinin SB Askı Sistem ile yapılması