You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyol Viyadükleri

Proje Bilgisi

Bölge: Çanakkale, Türkiye

Proje kapsamında; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 57 adet köprü (1 adedi ekolojik üst geçit), 31 adet alt geçit, 217 adet çeşitli ebatlarda hidrolik ve hizmet amaçlı menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindekilerle birlikte), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 7 adet ücret toplama istasyonu inşa edilmektedir.

Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün orta açıklığı 2023 m’dir. 2 x 3 şeritli olacak köprüde, yükseklikleri 318 m’ye ulaşan çelik ayaklar ve toplam 4608 m uzunlukta asma tabliye ve viyadükler inşa edilmektedir.

Toplam 88 km uzunluğundaki otoyol kısmında PERI kalıp ve iskele sistemleri kullanılmaktadır.

Viyadük tabliye altı sanat yapısının özellikle mimari açıdan Çanakkale Şehitler Abidesi’ne atıfta bulanacak şekilde tasarlanmıştır

Gereksinimler

  • Viyadüklerin elevasyon ayak kolon kalıpları ve X şeklindeki elevasyon ayak perde kalıplarının imal edilmesi
  • Elevasyon ayak kalıplarının istenilen yükseklikte güvenle imal edilebilmesi
  • Elevasyon ayaklar üzerinde konumlanan başlık kirişi için emniyetli taşıma, hız ve güvenlik gereksinimlerini karşılayacak bir ağır yük iskele sisteminin kullanılmas
  • Proje kısmında İSG için maksimum seviyede merdiven kulesi elevasyon kalıbı platformlar, demirci islekelesi ve ağır yük iskelesi kullanılması 

Müşteri

Ana Yüklenici: D.L.S.Y (Daelim, Limak, SK E&C, Yapı Merkezi). Adi Ortaklığı 

Müşteri Avantajları

  • PERI'nin yeni mühendislik ürünü olan, hafif profillerden oluşan ve elle kurulabilen ALPHAKIT Ağır Yük İskelesi ile yüksek ağırlıktaki ayaklar taşınabilmiştir.
  • Ağır yük iskelesi modüller halinde taşıma araçları ile bir akstan diğer aksa daha kolay bir şekilde aktarılmıştır.
Levent Karaçelik
Otoyol Kısım 1 Sanat Yapıları Müdürü

Kınalı-Tekirdag-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesiminde, Kocadere(V06) ve Suluca (V01) Viyadüklerimizde PERI kalıp ve iskele sistemlerini kullandık. Türkiye ve Dünyanın en önemli projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesinde 46 metre yüksekte çalışmanın oluşturmuş olduğu riskleri PERI firmasındaki yetkililer ile sürekli yapmış olduğumuz toplantılar ve sahada yapmış olduğumuz pratik çözümler neticesinde minimum seviye indirerek imalatlarımızın hızlarını arttırdık. PERI Kalıp ve İskeleleri yetkililerinin çözümsel yaklaşımlarından ve gerekli olan malzemeleri zamanında ve eksiksiz olarak sahaya ulaştırmalarından dolayı kendilerine teşekkür ederim.

PERI çözümü

  • Viyadüklerin elevasyon ayak kolon kalıpları için 16 takım H: 4,75 m VARIO VT20K Kolon Kalıbı ve 2 takım H = 8,00 m VARIO VT20K Kolon Kalıbı ve X şeklindeki elevasyon ayak perde kalıbı için 1 takım H:7,20 m VARIO VT20K Perde kalıbı kullanılmıştır.  

  • Elevasyon ayak kalıplarının istenilen yükseklikte güvenle imal edilebilmesi için 32 takım VARIOKIT Tırmanır Platform, 12 takım H: 30 m PERI UP Flex Erişim Merdiveni ve 8 takım PERI UP Flex Demirci İskelesi kullanılmıştır.

  • 5 takım H: 35 m ALPHAKIT Ağır Yük İskelesi elevasyon ayaklar üzerinde konumlanan başlık kirişi için kullanılmıştır. Yük İskelesinin kolay uygulanabilir olması ve belirtilen proje yüklerini güvenli bir şekilde taşıması sayesinde proje güvenli ve hızlı bir şekilde ilerlemiştir.