Endüstriyel Yapılar

PERI Kalıp ve İskeleleri Türkiye, Örnek Projeler - GAMA NUROL MARMARAY PROJESİ PERI Kalıp ve İskeleleri Türkiye, Örnek Projeler - GAMA NUROL MARMARAY PROJESİ PERI Kalıp ve İskeleleri Türkiye, Örnek Projeler - GAMA NUROL MARMARAY PROJESİ Daha fazla resim için  

GAMA NUROL MARMARAY PROJESİ


GÜZEL İSTANBUL’UMUZUN İKİ YAKASI PERI İLE BİR ARAYA GELİYOR



Yeri AYRILIKÇEŞME KADIKÖY
Yüklenici Firma GAMA NUROL ADİ ORTAKLIĞI
Proje Müdürü NURETTİN DEMİR
Şantiye Şefi CEM KADIOĞLU
Kaba İnşaat Süresi 24 ay


PROJEDE YER ALAN BÖLÜMLER ve KULLANILAN KALIP SİSTEMLERİ:

HAVALANDIRMA

DÖŞEME KALIBI
PD8 YÜK İSKELESİ
A = 800 m² h= 7,00 m

PERDE KALIBI
VARIO GT24 PERDE KALIBI
L= 22,40 mtül. A = 305,00 m² H=6,50m

TEMEL KALIBI
VARIO GT24 TEMEL KALIBI
L= 100 mtül A = 80,0 m² H=0,80 m


KUTU MENFEZ

DÖŞEME KALIBI
PD8 YÜK İSKELESİ
A = 372 m² h= 7,70 m

GUSELİ PERDE KALIBI
VARIO GT24 PERDE KALIBI
A = 612,0 m² h=7,65 m


ISTINAD PERDESİ

PERDE KALIBI
VARIO GT24 PERDE KALIBI
2 Set L= 6,20 mtül. A = 75,02 m² h=6,00m


VİYADUK

DÖŞEME KALIBI
PD8 YÜK İSKELESİ
KÖPRÜ A ve KÖPRÜ B L=60mtül h=6,00m - 4,50m

VİYADÜK AYAK KALIBI
VARIO GT24 PERDE KALIBI
TİP 1 A = 29,0 m² h= 3,60 m - TİP 2 A = 54,0 m² h= 3,60 m

TIRMANIR SİSTEMLER
CB160



Proje ile ilgili genel bilgiler:

Dünyanın en önemli projelerinden biri olan MARMARAY projesinin temel amacı Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşasına dayanmaktadır

İstanbul Boğazının her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı'nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacaktır. Hat, Kazlıçeşme'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazının altından geçecek, ve diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar'a bağlanacak ve Söğütlüçeşme'de tekrar yüzeye çıkacaktır.

İnşaat tamamlandığında Marmaray'a bağlı hat, 1,4 km. (Tüp tünel) ve 12,2 km. (Delme tünel) TBM boğaz geçişi ve Avrupa yakasında Halkalı-Sirkeci, Anadolu yakasında Gebze-Haydarpaşa arasındaki kısımlar olmak üzere yaklaşık olarak 76 km uzunluğunda olması planlanmaktadır. Farklı kıtalardaki demiryolları İstanbul Boğazı'nın altından batırma tüp tüneller ile birleştirilecektir. Marmaray Projesi 60,46 metre ile, raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüneline sahiptir. Bununla birlikte MARMARAY projesinde 3 yeni yeraltı istasyonu, 36 yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme) ile birlikte delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat bulunmaktadır.

Yüzyılın projesi olarak adlandırılan bu dev proje şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisidir. İstanbul metrosu bağlantıları ile 1 milyon kişinin ulaşım süresini kısaltacak, enerji ve zaman tasarrufu yaptıracak proje, motorize araçların kullanımının da azalması ile hava kalitesine büyük fayda sağlayacaktır. Özellikle Boğaziçi Köprüsü ve FSM Köprüsü'nün de iş yükünü azaltacaktır. MARMARAY projesinde 1 saatte tek yönde 75.000 yolcu taşınacaktır.

MARMARAY projesinin Asya kıtasında bulunan önemli ve büyük istasyonlarından biri olan Ayrılıkçeşme istasyonu; havalandırma, kutu menfez, viyadük ve istinat duvarları olmak üzere 4 ana bölümden oluşmaktadır. Her bölümde ayrı dizayn edilen ve detaylandırılan kalıp sistemlerinde standart elemanlar kullanıldığı için gerek görüldüğü takdirde farklı bölümlerde de kullanılabilmektedir.

Gelecek nesillere gururla aktarılacak bu çok özel projede Proje Müdürü Sn Nurettin DEMİR’in direktifleri ve AYRILIKÇEŞME Şantiye Şefi Sn Cem KADIOĞLU ve ekibinin uzmanlığı doğrultusunda PERI tarafından montaj projeleri hazırlanan kalıpların, sahada doğru bir şekilde tatbik edilmesi ile mutlak başarıya ulaşılmıştır. Bu projede kalıp partneri olarak GAMA NUROL ortaklığının PERI yi seçmesinden dolayı onur duyarız.


KALIP SİSTEMLERİ GENEL TANITIM

DÖŞEME KALIBI PD8
PERI PD8 masa sistemi; temel olarak R110 (110 cm genişliğinde) ve R150 (150 cm genişliğinde) çerçevelerden oluşur. Taban plakaları ve çerçeveler arasındaki bağlantı, ayarlanabilir spindle adı verilen bağlantı elemanı ile sağlanır. Spindelleri ayarlanabilmesi, bize şantiyede çok hassas yükseklik ayarı yapmamıza olanak sağlar. Karşılıklı çerçeveler arasındaki bağlantı ise 1.25m ile 3.50m arasında değişen boylardaki diagonallerle sağlanır. Sistem üst tarafına monte edilen sırasıyla; panel, haçvarikafa, spindel ve de spindel ayarı için kullanılan jack-nut(somun) ile bir ünite haline gelir. PD8 in temel özelliği; ana taşıyıcıların çerçeve veya diğer taşıyıcı ayaklara, tali taşıyıcıların da ana taşıyıcılara ara elemanlarla tesbit edilerek rijit ve tek parça haline getirilmesidir. PERI PD8 şantiyede tek bir sistemle 3 ayrı çözümü sunar. Her biri için tip ruhsatlar, DIN ve EURO normlarına göre düzenlenmiş abakları mevcuttur.

PERDE KALIBI
VARIO GT24 Perde Kalıbı sistemi en genel anlamda; PERI Kafes Kirişi GT24 ‘ün SRZ (çekmeye ve gerilmeye dayanıklı yatay kuşak) çelik kuşaklara kuvvet aktarabilen HB24 Köprülü kancalar ile bağlanması ve bu şekilde oluşan karkasın 18 ve/veya 21 mm lik kalıp kontraplağı ile kaplanması ile oluşur. Yukarıda bahsedilen şekilde oluşturulan kalıp panelleri VKZ ve/veya GKZ ara birleştirme parçaları yerleştirilerek birbirine kamalanır. Panellerin birleştirilmesi kamalı olduğundan kullanımda (söküm ve kurum) büyük kolaylıklar sağlar. Perde kalıbının her iki yüzüne gelen basınçlar kalıp içine bırakılmış pvc borudan geçen ve DW tarafından imal edilmiş saplamalarla karşılıklı aktarılır ve taşıtılır. Bu ankrajlama sisteminin emniyetle 90 kN çekme yükü taşır.

Sistemi oluşturan panolar birkez monte edildikten sonra tek parça standart eleman olarak kullanılır. Sahadaki mevcut vinç kapasitesinide aşmamak kaydıyla vinç ile bir defada taşınırlar Bu sayede son derece hızlı hareket edilebilir ve işçilik azaltılmış olur. Kullanılan ara parçalar (filler-plate) yani adaptörler sayesinde her türlü projeye ve projenin farklı kısımlarındaki geometrilere rahatlıkla adapte edilebilir.

Kalıplar tek bir yüzlerine konulan ancak 2 kollu; birincisi aks payandası AV ve ikincisi ayar payandaları RSS veya RS tipi payandalarla düşeyde şakülle getirilir. Perde kalıplarına ait statik hesaplar Alman DIN 18218 ‘e göre yapılır.

Projedeki farklı beton döküm yüksekliklerinde perde kalıbı; eğilme momenti aktaran GT24 Uzatma Elemanı kullanılanarak son derece hızlı,güvenli ve doğru bir şekilde yükseltilebilir.


CB 160 TIRMANIR SİSTEM
160 cm genişliğinde ve vinç’le nakledilen bir tırmanma konsolu sistemidir.Yük taşıma kapasitesi 2,00 kN/m2 dir. Perde kalıbı,konsol üzerindeki düşey kuşağa (destek kuşağına) bağlanır ve kalıp ile konsolun birlikte kullanılması sağlanır CB 160 tırmanır kalıp sisteminde panel; sökülmeyi gerektirmeden yukarı, aşağı ve sağa,sola hareket edebilir. Ankraj sökümü için panel beton yüzeyinden 15 cm geri geri çekilebilir. Şakül payandası sayesinde kalıp yine konsoldan sökülmeden arkaya yatırılabilir ve panel kolayca şaküle alınabilir. Konsolun üzerinde kimse bulunmadan asılı bulunduğu ankrajdan alınıp sonraki ankraja asılabilmesi emniyet açısından önemli bir faktördür. Kalıbın yerine koyulmasından sonra plywood’un yağlanması ve demirin bağlanması sırasında rüzgar etkisiyle panelin öne devrilmemesi için rüzgar gergiyle bir alt ankraja bağlanarak güvenceye alınmaktadır. Rüzgar hızının yükseklikle arttığı düşünüldüğünde bu sistem bize 100m ve üstündeki yüksekliklerde bile emniyetli olarak çalışma imkanı sağlar. Buna ait DIN ve EUROnorm normlarında tasdik edilmiş hesap abakları mevcuttur. Bütün destek kuşaklarının yürüme bandının altındadır ve bu sayede meydana gelebilecek herhangi bir takılma durumu da böylelikle önlenmiş olur. CB 160 Tırmanma sistemi; kalıbın serbest olarak üzerine oturabileceği platform olarak da kullanılabilir.


PROJEDE KULLANILAN PERI KALIP SİSTEMLERİ

Havalandırma Kalıpları:

Döşeme kalıbı olarak A = 800 m² h= 7,00 m ölçülerine sahip PD8 yük iskelesi detaylandırılmıştır. 4,5mm et kalınlığı ve spindle açılma boyu ile orantılı olarak max 7,00 ton/ayak taşıma kapasitesi ile benzerlerinden ayrılan PD8 sistem şantiyeye geniş bir kullanım imkanı sağlamaktadır. Örneğin 60cm kalınlığındaki havalandırma döşemesi için detaylandırılan döşeme kalıbı ile 1,00m kalınlığındaki kutu menfez döşemesi için detaylandırılan döşeme kalıbı iskelesi aynıdır. Mahya olarak çift GT24, mahya olarak VT20 ahşap kiriş kullanılmıştır.

Perde kalıbı olarak VARIO GT24 sistem L= 22,40 mtül. A = 305,00 m² H=6,50m ölçülerinde detaylandırılmıştır.


Kutu Menfez Kalıpları ve İstinat Perdesi :

Kutu menfez döşemesi 1,00m döşeme kalınlığı nedeni ile altındaki PD8 iskeleye ayak başına 5,50 ton yük aktarmaktadır.Tek seferde 1,00m döküme göre tasarlanan PD8 döşeme kalıbı A=372 m² h=7,70 m ölçülerine göre detaylandırılmıştır.Mahya olarak çift GT24 kafes kiriş, ızgara olarak VT20 ahşap kiriş kullanılmıştır.

A = 612,0 m² h=7,65 m ölçülerindeki kutu menfez perde kalıpları guseli olarak detaylandırılmıştır.Kutu menfez perdesi tek seferde guseleri ile birlikte dökülerek şantiyeye montaj kolaylığı ve hız kazandırmıştır. Kutu menfezin iki dış cephesinde guseli olarak tasarlanan VARIO GT24 perde kalıbı aynı paneller ile orta kısımda bulunan gusesiz düz perdeyi de dökecektir.

Projede bulunan istinat perdesi VARIO GT24 sistem olarak dizayn edilmiştir ve 2 Set L=6,20 mtül. A=75,02 m² h=6,00m ölçülerindedir.


Viyadük Kalıpları :

Projenin viyadük bölümünde Köprü A ve Köprü B olmak üzere 2 köprü bulunmaktadır. Köprü A da 130cm, köprü B de ise 130 ve 150 cm kalınlığında döşemeler mevcuttur. Viyadük yükseklikleri Köprü A da 6,00m, Köprü B de ise 4,50m dir. Köprü B esas alınarak stoklanan döşeme kalıbı hiç bir ilaveye gerek kalmadan Köprü A ya da devir etmiştir. Stok uzunluğu 60 mtüldür. Mahya olarak SRZ çelik kuşak, ızgara olarak VT20 ahşap kiriş kullanımıştır. Bu özel kalınlıklardan PD8 iskeleye gelen ayak yükü 5,40ton SRZ çelik mahya ya gelen kesme kuvveti 6,90 tondur.

Viyadük ayak kalıplarında iki farklı tip esas alınarak tüm farklı ayak kalıpları optimize edilmiştir. Sistem larak VARIO GT24 sistem A = 29,0 m² h= 3,60 m (TİP 1) ve A = 54,0 m² h= 3,60 m (TİP 2) ölçülerinde detaylandırılmıştır.


PERI İle Başarılı İnşaatlar…….. !

Projede kullanılan PERI sistemleri
  • CB Tırmanır Sistemler
  • GT 24
  • PD 8 Taşıyıcı İskele

  • Şantiye şefi Sn. Cem KADIOĞLU nun yorumu :




    " Kalıp ve iskele sistemlerimizdeki çözüm ortağımız PERI, gerek teknik gerekse lojistik anlamda şantiyenin ihtiyaç ve programına uygun olarak her türlü işbirliğinde bulunmuş; bunun sonucunda projenin sağlıklı, güvenli ve zamanında yapılmasında büyük katkılar sağlamıştır."

    Alan Servisi: PERI Kalıp ve İskeleleri San. ve Tic. Ltd. Sti., Turkey
     
    Twitter
    LinkedIn